Leipzig, 31 mai 2017 – transportul rutier de mărfuri automat va economisi costurile, reduce emisiile, face drumurile mai sigure.
Dar impactul asupra locurilor de muncă șofer necesită o tranziție de gestionat, spune studiul.
Guvernele trebuie să ia în considerare modalități de a gestiona tranziția la „camioane fara sofer” pentru a evita o eventuală perturbare socială din pierderile de locuri de muncă, spune un nou raport publicat de Forumul Internațional de Transport (ITF), cu trei organizații partenere.
Camioane fără șofer va ajuta la economisirea costurilor, reducerea emisiilor și a face drumuri mai sigure. Ele ar putea aborda, de asemenea lipsa de conducători auto profesioniști cu care se confruntă industria mijloacelor de transport rutier, spune studiul.
Dar camioane automate ar putea reduce cererea pentru conducătorii auto cu 50-70% în SUA și Europa până în 2030..
Chiar dacă creșterea numarului de „camioane fara sofer” descurajeaza producatorii care doar acum se orienteaza spre asa ceva, peste 2 milioane de șoferi din SUA și Europa ar putea fi disponibilizati în mod direct, în conformitate cu scenariile examinate pentru raport.
Raportul face patru recomandări pentru a ajuta la gestionarea trecerii la transportul rutier de mărfuri „camioane fara sofer”:
- Stabilirea unui consiliu consultativ de tranziție pentru a consilia pe probleme de muncă.
- Luați în considerare un sistem de permis temporar pentru a gestiona viteza de adoptare.
- Să stabilească standarde internaționale, regulile rutiere și reglementărilor privind vehiculele pentru camioane fără șofer.
- Continuarea proiecte-pilot cu camioane driverless pentru a testa vehicule, tehnologia de rețea și protocoale de comunicații.
Aceste recomandări au fost stabilite de comun acord de către organizațiile care reprezintă producătorii de camioane, operatorii de camioane și sindicatele de transport, sub auspiciile unei organizații interguvernamentale. Această coaliție largă a părților interesate da o greutate de actiune intregului demers.
Raportul a fost elaborat în comun de către Asociația (ACEA), W I T,Federația Producătorilor Europeni de Automobile și IRU, organisme la nivel mondial industria transportului rutier, intr-un proiect condus de Forumul Internațional de Transport, din Paris, bazată pe organizații interguvernamentale legate de OCDE.
- José Viegas, Secretar General al Forumului Internațional de Transport (ITF) a declarat:
„Camioane Driverless ar putea fi o prezență regulată pe mai multe drumuri în următorii zece ani. camioane fără șofer funcționează deja în medii controlate, cum ar fi porturi sau mine. Procesele pe drumurile publice sunt în curs de desfășurare în mai multe regiuni, inclusiv Statele Unite și Uniunea Europeană. Producătorii investesc masiv în automatizare, și multe guverne revizuiesc în mod activ regulamentele lor. Pregătirea acum pentru potențialul impact social negativ al pierderilor de locuri de muncă se va diminua în cazul în care are loc o tranziție rapidă.“
ITF este o organizație interguvernamentală cu 57 de țări membre. Singurul organism global pentru toate modurile, acționează ca politica de think-tank și organizează summit-ul anual al miniștrilor transporturilor.
- Erik Jonnaert, secretar general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), a declarat:
„Armonizarea normelor între țări este esențială pentru maximizarea câștigurilor din tehnologia de camion fără șofer. Camioane automate nu sunt în mod clar doa o problemă națională, astfel cum acestea ar trebui să poată să se deplaseze peste granițe. Avem nevoie de standarde internaționale, legislația și procesele pentru a obține derogări de la normele rutiere, care sunt potrivite pentru camioane fără șofer. În caz contrar, riscăm având un mozaic de reguli și reglementări, care ar putea împiedica producătorii și utilizatorii drumurilor să investească în vehicule automate.“
ACEA este avocat pentru industria de automobile din Europa, reprezentând 15 mari producători de autoturisme, camioane, camionete si autobuze cu unități de producție în Uniunea Europeană.
- Christian Labrot, Președinte, Uniunea Transporturi Rutiere (IRU), a declarat:
„Camioane autonome vor aduce multe beneficii pentru societate, de la economii de costuri și emisii mai mici pentru drumuri mai sigure. vehicule autonome va ajuta, de asemenea afacere sectorul de transport cu deficitul actual de șoferi în multe părți ale lumii. Cu toate acestea trebuie să ne amintim driverele dedicate de azi vor trebui să fie recalificati mâine, iar noi trebuie să păstreze atragerea de profesioniști în transportul rutier. Noi toți trebuie să lucram împreună pentru o tranziție lină către tehnologia driverless.“
IRU este asociația industriei globale pentru transportul rutier, reprezentând firme de camioane, autobuze, autocare și operatorii de taxi, cu membrii și activitățile în mai mult de 100 de țări.
- Steve Cotton, secretar general al Federației Internaționale a Lucrătorilor în Transporturi, a declarat:
„Automatizarea camioanelor necesită o tranzițiesi o reusita. Salutăm ferm recomandarea raportului că sindicatele trebuie să facă parte din orice astfel de proces. Noi trebuie să evitam greutățile excesive pentru șoferii de camioane și să se asiguram câștigurile de tehnologie in folosul comun al societatii. Auto -Conducerea camioanelor amenință să perturbe carierele și viețile a milioane de șoferi de camioane profesioniști. Acest raport este o investigație în timp util asupra modului în care s-ar putea întâmpla toate acestea. Recomandările raportului vor ajuta guvernele să asigure o tranziție doar pentru conducătorii auto afectati „.