Solicitari Comisarului European pe transport Violeta Bulc


epa05655526 European Commissioner for Transport, Violeta Bulc during a joint press conference with German Transport Minister Alexander Dobrindt (not pictured) on German road charges toll plans in Brussels, Belgium, 01 December 2016. The European Commission on 01 December 2016 has given green light form Germany's altered plans to introduce a road toll on its motorways, top transport officials from both sides say EPA/STEPHANIE LECOCQ |

 

Zece deputati ai Parlamentului European au trimis o scrisoare cu solicitari Comisarului European pe transport Violeta Bulc .Cei zece semnatari sunt din cinci grupuri politice din Parlamentul European: trei social democrati ,trei conservatori PPE ,doi verzi ,si cate unul liberal si de stanga.

Deputații solicită comisarului pentru transport, să nu diminueze drepturile sociale ale șoferilor de camioane. Violeta Bulc Comisarul UE pentru transporturi,  a anunțat pentru sfârșitul lunii mai, „elaborarea si prezentarea unor initiative privind transporturile rutiere“

Solicitarile trimise comisarului european Violeta Bulc  sunt sa nu diminueze drepturile sociale ale soferilor de camioane in „inițiativele pentru transportul rutier“ce vor fi anuntate la sfarsitul acestei luni . „Este inacceptabil ca noi să dam mai multe drepturi companiilor si mai degraba trebuie sa ne preocupam pentru a oferi mai putine oportunitati de exploatare a conducătorilor auto“.

In aceasta scrisoare critica schimbarile ce se aud si anume:

Schimbările planificate în perioadele de conducere și de odihnă, oboseala conducătorilor auto ar putea crește, ceea ce ar pune în pericol siguranța pe drumuri. Conducătorii auto ar fi folositi chiar mai mult decât în prezent, obligati să-și petreacă perioadele de repaus în cabine. Prin urmare, este mai bine să se mențină normele de conducere și de odihnă, ca în prezent.

În ceea ce privește Directiva privind detașarea lucrătorilor, semnatarii observa diferenta de remunerare in UE ca fiind cea mai mare problema. Prin urmare, Comisia Europeană ar trebui să se concentreze în primul rând, în propunerile sale de reglementare pe standardele sociale, inclusiv pe plata pentru conducătorii auto angajați la nivel internațional. Trebuie făcută o distincție clară între conducătorii auto cu privire la cabotaj și conducători auto care lucrează pentru o lungă perioadă de timp într-o altă țară decât țara lor de origine.

Noile norme privind cabotajul, sugereaza perturbari viitoare ale pietei din cauza cresterii permisivitatii cabotajului dar cu norme neclare privind remunerarea conducatorilor auto.

Deputații europeni reamintesc doamnei Bulc ca propunerile pentru ”pachetul rutier” sunt asteptate inca de acum doi ani, „pentru a lupta împotriva dumpingului social și a restaura un climat de concurență loială“
Semnatarii afirma ca aceste propuneri anuntate pe care le si critica de altfel , nu se va face dreptate acestui domeniu foarte important al economiei europene.

Acum ca si romani suntem socati ca nu intereseaza pe niciun ales de-al nostru acest domeniu , o fi un domeniu de unde nu pot scoate foloase personale? Desigur este o intrebare retorica ….

Alesii nostri stiu cu ce probleme se confrunta societatile de transport din romania ? ……iar intrebari fara nici un raspuns…..