In 07 iunie 2017 s-au întâlnit cei nouă miniștri ai Alianței Transporturi Rutiere formate la sfârșitul lunii ianuarie pentru a aborda noul pachet de mobilitate al Comisiei Europene.
Sedința de ieri a servit pentru a se pregăti pentru ședința de astăzi 08 iunie 2017 a Consiliului European de Miniștri, în asa fel incat să adopte o poziție unitară.Alianta este formata din ministrii transporturilor din Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Norvegia și Suedia . Subiectul discuției a fost în mod evident , pachetul de mobilitate prezentat de Comisia Europeană și, în special, modificările care conduc la unele dispoziții , cum ar fi cabotajul, timpul de odihnă și eliberarea internațională a conducătorilor auto.
Principala obiecție este că noile norme privind cabotajul, care reprezintă un pas înainte spre liberalizarea totala a transporturilor rutiere in Europa .
Cele nouă țări cred că acest lucru nu se poate întâmpla decât dacă mai întâi se vor face condiții omogene privind remunerarea conducătorilor auto, cu „formula salariu egal pentru aceeași muncă în același loc.“
Cei nouă miniștri ai transporturilor , de asemenea , doresc reguli care obligă șoferii străini să se întoarcă acasă în mod regulat, nu numai pentru a preveni dumpingul social, dar si să asigure un echilibru între muncă și viața privată.
Pentru a combate dumpingul social, miniștrii hotarasc impreuna reguli care favorizează controalele asupra vehiculelor, chiar si în sediile întreprinderilor. Întotdeauna pentru a eficientiza procesul de monitorizare, miniștrii doresc să accelereze introducerea digitalizarii intregului domeniu pentru a crește informațiile privind societățile incluse în registrul electronic.
Acum , bătălia de pe pachetul de mobilitate continuă în Parlamentul European, care trebuie să ia în considerare conținutul său, dacă este necesar, să propună modificări și aproba printr – un vot al deputaților europeni.
Va tinem la current cu hotararile finale.