Violeta Bulc anticipează măsurile UE privind transportul rutier


Într-un interviu acordat ziarului francez Les Echos, comisarul european pentru transport a dezvăluit temele pachetului de reformă pe care Comisia va prezenta, până la 31 mai.

 

Comisia Europeană pregătește un pachet de reglementări care să repare ruptura dintre țările din Est – care beneficiază de un cost foarte scăzut pe km – și cele occidentale, care urmăresc măsuri împotriva dumpingului social . Se disputa interzicerea de repaus săptămânal în cabină și obligația de a respecta salarii minime naționale pentru conducătorii auto străini. Cele două părți sunt conduse de Franța și Germania la vest și Polonia , în est.

Comisia Europeană nu a fost încă dezvăluit noile reguli, dar într – un interviu cu cotidianul francez Les Echos din 27 aprilie 2017, comisarul pentru transporturi, Violeta Bulc, a făcut unele dezvaluiri.Avand in vedere faptul ca este esential sa se clarifice si armonizeze regulile, Bulc explică faptul că nu vor exista „măsuri specifice și proporționale“ pentru conducătorii auto, așa cum sa întâmplat în alte profesii.

Pe cabotaj, comisarul pentru transporturi spune că trebuie simplificate regulile. În acest sens, Bulc intenționează să înlocuiască conceptul de numărul maxim de livrări efectuate pentru fiecare călătorie internațională ( de exemplu , trei) cu cea a „timpului permis pentru cabotaj“ , care, potrivit comisarului „ar contribui , de asemenea , pentru a gestiona mai bine aceasta situatie“  S – ar putea schimba , de asemenea , timpul maxim pe care un operator de transport străin poate efectua operațiuni de cabotaj în orice călătorie internațională, care astăzi este de șapte zile.

Impunerea de salariul minim pentru conducătorii auto străini care operează într – o țară anume, Bulc afirmă că poziția Comisiei Europene nu sa schimbat, că salariul minim nu poate fi impus pentru perioade scurte de timp. Mai degrabă, pentru a contracara practicile ilegale ar trebui sa se sporeasca controalele privind companiile de transport false înregistrate în țări cu costuri salariale mai scăzute. În acest sens, nu va fi suficient pentru a avea o adresă sediul social, dar trebuie să aibă si platforme de operare in tarile respective.

Referitor la controalele in trafic, Violeta Bulc ”amintiți – vă că din 2019 vor fi introduse noua generație de tahografe digitale comunitare, care sunt mult mai facil de verificat”. Pentru camioanele aflate deja în circulație la acea dată, Comisia are în vedere stimulente pentru a înlocui tahografele.

Ultima problema abordată în ziar francez este interzicerea de repaus săptămânal în cabină . Bulc spune că cu siguranță nu vor fi interzise repausurile zilnice dar sigur vor fi facute precizari cu privire la repausul saptamanal. Bulc nu oferă detalii cu privire la aceasta, dar din cuvintele sale lasa sa se inteleaga cum Comisia ar putea să clarifice când și cum puteți sta în cabină. Cu toate acestea, ea susține, ca impunerea unei interdictii de repaus saptamanal in camion presupune dezvoltarea de facilități pentru conducătorii auto. Mai mult decât atât, trebuie să ia în considerare faptul că de multe ori șoferul trebuie să protejeze vehiculul din motive de siguranță sau obligații de asigurare.