DB Schenker începe transportul cu camioane platooning(convoaie) din Germania


platooning

Compania de logistică din Germania a precizat termenii acordului cu compania Man  pentru testarea platooning între două platforme dintre Munchen și Nürnberg.

După anunțul făcut în noiembrie 2016, cele două companii germane au semnat la Targul Transportlogistic din Monaco ca acordului să înceapă în primăvara anului 2018, pe autostrada A9 incepe  experimentarea , primul traseu va fi  între Monaco și Nürnberg, convoaie de două camioane care călătoresc în condiții normale de trafic. În prima fază, vehicule articulate călătoresc goale, asa se formeaza si soferii pentru a conduce în platooning. Până la sfârșitul anului 2018 va începe să transporte mărfuri între doua platforme logistice .

Testarea este folosita pentru a evalua în ce situații are sens sa se lucreze cu camioane platooning și care este cel mai bun mod de a implementa acest concept in conditiile efective de transport in trafic. Experimentele vor furniza ,de asemenea , informații tehnice privind transmiterea datelor cat si planificarea platformelor logistice, în scopul de a gestiona mai productiv convoaiele de camioane.

Sub platooning un sistem de cel putin 2 vehicule pentru traficul rutier, poate conduce la o mică distanță unul în spatele celuilalt pe autostrada cu ajutorul sistemelor de asistență de conducere și de control tehnic desigur. Vehiculele ce sunt in convoi sunt conectate printr-o bară de tracțiune electronică așa numită prin intermediul unei comunicări intre autovehicule, vehiculul din fata dicteaza viteza si directia.

Distanța dintre fiecare camion este între ele aproximativ zece metri sau aproximativ o jumătate de secundă unitate. Cuplarea electronică a vehiculelor asigură siguranța circulației în pluton. Obiectivul principal al acestei proceduri este de a realiza o economie de combustibil de până la zece la sută pentru întregul pluton, inclusiv reducerea emisiilor de CO2 .

In timpul procesului va fi o cercetare paralelă asupra conducătorilor auto și relația lor cu munca în platooning:
Cum se descurca cu utilizarea acestei noi tehnologii?
Cum se intetegreaza in noua activitate si ce schimbari sunt necesare in formarea lor profesională?
În plus, cercetarea va evalua activitățile ce pot le pot avea soferii in timpul de condudere in platooning ,adica foferul din camionul 2 o sa fie tot la volan in prima faza .

„Ghidul acestor retele vor revolutiona transportul in viitor “ , a declarat Ewald Kaiser, Chief Operating Officer DB Schenker. „Nu numai că ne consolidăm colaborarea cu camion Man , dar ne confirmăm angajamentul nostru de a conduce procesele digitale în interesul clienților noștri. Platooning oferă un răspuns clar la cercetarile unui transport mai rapid și mai prietenos cu mediul. Suntem siguri că aceste teste vor furniza informații pentru a crește eficiența în condiții reale de funcționare pentru o perioadă extinsă“.

Gerhard Klein, directorul tehnic Central Truck Man, subliniază importanța acestui proiect din punctul de vedere al producătorului: „Pentru Man Camioane, această colaborare cu DB Schenker este un reper major pentru începerea activitatilor de conducere in convoi (platooning). Am dezvoltat deja proiect de cercetare Konvoi între 2005 și 2009, se confrunta cu convoaie de până la patru vehicule, în 2016, am participat la camion European Challenge platooning. Cu DB Schenker, noi transferam rezultatele obținute în aceste proiecte în aplicații logistice concrete. Lucrând împreună cu planificatorii de logistică și șoferii, implică în mod direct operatorii de logistică în timpul testării și dezvoltării. Acesta este un mare pas înainte , care ne va permite să aplice această tehnologie în activitățile de zi cu zi. ”

 

 

DB Schenker