Bruxelles, 09 mai 2017 – Astăzi, producătorii de camioane din Europa a relevat un calendar detaliat de măsuri care au dus la introducerea unor convoaie de camioane semi-automate de pe autostrăzile din Europa înainte de 2025. În afară de stabilire calendarul, „Foaia de parcurs a UE pentru camioane Platooning“ De asemenea, oferă îndrumare pentru factorii de decizie politică și autoritățile de reglementare cu privire la modificările și sprijinul politic necesar pentru platooning camion transfrontaliere.
Truck platooning este conectarea a două sau mai multe camioane în convoi, folosind state-of-the-art tehnologie de conectivitate și de conducere sisteme de sprijin. Camionul în fruntea plutonului acționează ca lider, cu vehiculele din spatele reacția și adaptarea la schimbările în mișcarea sa – care necesită puțin la nici o acțiune din partea conducătorilor auto. Primele teste reale cu platooning camion sunt deja în curs de desfășurare.
Platooning permite camioane să conducă mai aproape, prin aceasta reducând în mod semnificativ de aer prin frecare – care, la rândul său, poate reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2 cu până la 10%. Având în vedere că frânarea este automată și imediată, camion platooning ajută la îmbunătățirea siguranței prea. Plutoane de camioane folosi, de asemenea drumuri mai eficient, oferind astfel bunuri mai rapid și reducând blocajele în trafic.
Vorbind la Parlamentul European astăzi, Erik Jonnaert, secretar general al Constructorilor Europeni de Automobile Association (ACEA) a prezentat « Foaia de parcurs a UE pentru camioane Platooning » factorilor de decizie. Foaia de parcurs oferă o imagine de ansamblu a etapelor necesare pentru punerea în aplicare platooning multi-brand prin 2023. Jonnaert: „Tehnologia de platooning cu camioane de aceeași marcă este deja disponibilă în prezent. Dar , în mod clar clienții vor trebui să fie în măsură să pluton cu camioane de diferite mărci, astfel încât următorul nostru obiectiv este de a introduce platooning multi-brand „.
„Prin 2023, ar trebui să fie posibil de a conduce vehicule în toată Europa pe autostrăzi cu plutoane multi-brand, fără a avea nevoie de scutiri specifice pentru trecerea frontierelor naționale. – o condiție necesară pentru transportul internațional“ Ulterior, permițând șoferul unui camion trailing să se odihnească ar putea veni în cauză. Cu toate acestea, camioane complete autonome va veni abia mai târziu, a subliniat Jonnaert.
În timp ce producătorii explorează deja cazul de afaceri pentru camioane platooning cu sectorul logistic, anumite condiții care trebuie îndeplinite înainte de 2023 sunt dincolo de controlul industriei de camioane. Erik Jonnaert: „De aceea va trebui, de asemenea, de a consolida cooperarea între toți actorii implicați, inclusiv operatorii de infrastructură rutieră, companiile de transport, autoritățile de reglementare și societățile de asigurare, dar factorii de decizie politică, în special.“
Europa va trebui să creeze un cadru de reglementare înainte de camion platooning poate deveni o imagine obișnuită. „Și asta este exact în cazul în care factorii de decizie politică vin. Ei vor trebui să dezvolte noi reguli, face modificări la legislația în vigoare, și să armonizeze normele internaționale și UE“, a declarat ACEA lui Erik Jonnaert.
În același timp, va fi imperios necesar pentru a obține sprijin politic pentru promovarea introducerii pe scară largă a platooning. Guvernele ar trebui, de exemplu, să introducă stimulente, cum ar fi reduceri de taxare și fiscale, bonusuri de CO2 sau flexibilitate în ceea ce privește timpul de condus, pentru a stimula asimilarea de către piață a platooning camion.